Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Kalau ada, ada laaa..

>> Monday, June 20, 2011

Satu hari dihujung minggu waktu beriadah bersama kawan-kawan kolej..
aku nampak someone. 


Yup!! orang macam dia lah aku cari selama ni !! itu lah aku cakap dalam hati bila aku tengok dia. Memang ada ciri-ciri yang aku idamkan, ciri-ciri yang mak aku suka lah!! HAHA


But suddenly satu lagi persoalan timbul " LAYAK ke aku dengan orang yang se-AYU dia?". Aku ni takde lah baik mana. Rupa pon tak seberapa! adoii


dan disebabkan persoalan tu la aku macam segan nak tegur dia padahal kawan-kawan dia aku tegur "steady" je! weird~


Hanya mampu "kirim salam". 


bak kata orang "bila kita jumpa orang yang kita suka, kita agak segan nak tegur dia". Betul ke? entah! macam betul je!!


Fuhhh.. sabauu jelaaa..


Well, untung mencapai matlamat dalam hidup ni tanpa dugaan dan cabaran memang tak lengkap laa kn??
so, sebagai manusia biase aku akan berusaha sedaya mungkin dan tak lupa doa kepada yang Maha Esa. Sebab Dia lah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk aku. Aku serahkan segalanya pada-Nya. Kalau ada, adalah. Yakin!






Siapa yang aku cerita kan ni? biar lah rahsia. Tak perlu kot orang ramai-ramai tahu. Biar lah aku, kawan rapat aku dan Allah je yang tahu. Aku ada baca dalam blog The-Other Khairul. Dia ada tulis :


"kalau kita sukakan seseorang, jangan bagitahu dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta kita pada dia. Tapi luahkan pada Allah, beritahu pada Allah. Allah tahu siapa jodoh kita"


So tak perlu nak risau-risau ok! Allah dah tetapkan semuanya untuk kita. Kita kena berusaha semoga apa yang kita harapkan dapat jadi kenyataan. Doa tanpa Usaha takkan berhasil ryte?? Bila sampai masa yang sesuai, InsyaAllah. Doa kita akan dimakbulkan. Kesabaran itu penting!


And one more thing!! Pesanan yang aku rasa cukup cantik pernah aku baca sebelum ni.. "Jangan impikan Khadijah jika peribadi tidak seperti Muhammad". Well, kita semua tahu orang yang baik, untuk orang yang baik kn?? So berusaha lah untuk menjadi orang yang lebih baik. Orang yang hari ini lebih buruk dari hari semalam merupakan orang yang rugi. peace yaaww!!


Cukup setakat ni, bab hati & perasaan ni tak boleh cerita banyak-banyak. Bahaya!! 



0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP