Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Manfaatkan lah masa kita..

>> Saturday, July 7, 2012

Zaman terus berubah, masa terus berjalan meninggalkan mereka yang lalai dan tidak menghargai masa. Masa yang berlalu takkan dapat kita putar semula.. takkan dapat kita ulang semula.. takkan dapat kita perbaiki semula apa yang telah berlaku..

Apa yang mampu kita buat adalah ; pastikan apa yang kita ada sekarang, masa yang kita ada sekarang tidak dipersia-siakan lagi, seperti masa yang telah kita tinggalkan dulu..

Manfaatkanlah masa muda kita dengan sebaik mungkin, manfaatkan masa muda kita untuk mencari redha Ilahi. Kenapa? sebab tak semua antara kita akan berpeluang menemui hari tua nanti, tak semua daripada kita akan berpeluang untuk sampai ke usia emas, takde sapa boleh jamin dia akan hidup satu saat yang kemudian..

So, sementara kita still kuat, kita still mampu, kita still gagah untuk berjalan.. jangan la berhenti untuk belajar & memperbaiki diri kita. Banyak alternatif lain kita boleh guna untuk cari ilmu, tak semestinya kita kena pergi kelas atau masjid. Kita boleh tengok YouTube, kita ada web ILuvIslam, kita ade forum online, kita ade Facebook.. semua tu kita boleh manfaatkan dengan sebaik mungkin.

Tapi bukan mudah nak berubah, bukan senang nak berhijrah ryte??

Yup, memang tak senang, memang tak mudah. Rasullullah S.A.W nak berhijrah pon perlu lalui pelbagai dugaan. Tapi percayalah, hikmah menanti mereka yang bersungguh-sungguh untuk kembali kepada jalan Allah S.W.T. 

Tak rugi pon kalau kita bersusah payah dalam mencari hidayah & redha Allah S.W.T.. percayalah

Doa banyak-banyak.. semoga Allah kuatkan hati kita, tabahkan jiwa kita untuk kembali ke jalan yang diredhai olehNya. InsyaAllah








0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP