Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Moga kau terus kuat Sahabatku..

>> Saturday, June 25, 2011

Sedih. Itu laa perasaan aku bila tengok kawan lama aku terlantar di atas katil ICU hospital Selayang.
Lebih buat aku sedih, kaki kau terpaksa dipotong, tangan kiri masuk besi, rusuk bengkak. Ya Allah..
aku tak sangka sampai macam ni keadaan kawan aku..

Ya Allah, kau panjangkan lah umur kawanku Ya Allah..

Kawan yang dulu aktif, sekarang terbaring tidak berdaya..
bernafas berbantukan mesin oksigen..
Dengan badan dipenuhi wayar-wayar..

Besar cubaanMu terhadap beliau..
nikmat kaki untuk bergerak, kini Allah dah tarik kembali daripada beliau..
Sesungguhnya Allah maha Berkuasa, kita kena redha dengan ketentuanNya.

Jadilah seorang hamba yang bersyukur dengan nikmat yang Allah masih kurniakan kepada kita.

Allah maha Mengetahui..
Pastinya ada hikmah disebalik musibah yang menimpa..
Allah takkan memberi dugaan yang tidak mampu untuk hambaNya hadapi.
Aku yakin, dia seorang yang tabah dan kuat hatinya. 
Aku yakin dia mampu menghadapi dugaan ni.
InsyaAllah.

Aku faham. Aku takkan faham apa yang kau lalui sekarang. Aku turut simpati dengan kau.

Sebagai kawan, aku doakan kau cepat sembuh, kau kuat, kau tabah hadapi semua ni.
Jangan mudah putus asa, dan terima lah musibah ni dengan hati yang terbuka.
Jadilah seorang hamba Allah yang redha dengan ketentuanNya.

Ambillah iktibar daripada apa yang telah jadi.
Allah nak tunjuk musibah yang akan berlaku jika kita gagal mengawal diri.
Sekarang ni jadi dekat kawan kita. Kalau kita tak ambil iktibar, tak mustahil satu hari nanti kita akan terima padah yang sama.

Ini bukan kali pertama kawan aku accident motor. Sebelum ni, seorang roomate aku accident, dan dah kembali ke Rahmatullah. Ini semua peringatan yang Allah nak sampaikan. Buat kita ingat, jangan terlalu leka dan ikutkan hawa nafsu. Nikmat yang kita ada sekarang ni, bila-bila masa Allah boleh tarik daripada kita. Jadilah seorang hamba yang selalu mensyukuri nikmat yang ada.

Mudah-mudahan, apa yang jadi ni dapat dijadikan iktibar buat diri saya sendiri dan juga kawan-kawan yang lain. Kita kena berubah selagi masih ada masa untuk perbaiki kesilapan kita. Bila Allah dah tarik balik nikmat yang Allah bagi kita pinjam, tu dah terlambat untuk kita menyesal. Nikmat yang dah ditarik balik, takkan kita dapat semula.

Ya Allah, kau lindungilah kawanku, kau panjangkanlah umur beliau Ya Allah. Kau berikanlah beliau peluang untuk teruskan kehidupan di bumi Mu ini Ya Allah. Jadikan lah beliau seorang yang tabah dan kuat dalam menghadapi dugaanMu Ya Allah. Amin.

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP