Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Star & A walk to Remember

>> Saturday, July 30, 2011

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi..
Ramadhan yang dinanti-nanti akan tiba xlama je lagi..
Mudah-mudahan umur panjang dapatlah sambut ramadhan tahun ni.. InsyaAllah

Ramadhan tahun ni aku rase cam seronok sangat.. 
sebelum ni biase je kot !! why???
erm maybe sebelum ni still xsedar betapa besar nye kelebihan bulan Ramadhan al-Mubarak..

Astagfirullah...

InsyaAllah, untuk Ramadhan kali ni..
aku cuba perbaiki diri ni, cuba untuk berubah sikit demi sedikit..
Hijrah ke arah hidup yang lebih diberkati Allah.. InsyaAllah...

Sama-samalah kte manfaatkan Ramadhan yang bakal tiba okeyh??? =D

Okeyh, Actually mood aku tulis entry kali ni its about...
STAR, GALAXY, ASTRONOMY, n last but not least A WALK TO REMEMBER...

Aku sejak kecik mmg suka nature... yup !! kehidupan semulajadi di dunia ni...
Aku suka layan discovery channel, national geography.. n bla bla blaa..
But yang aku paling terpegun, tertarik, menarik adalah pasal ANGKASA LEPAS..
seriusly aku ade la jugak minat utk belajar astronomy..
aku nak tengok bintang, nak tengok galaxy, nak kenal planet2 kat angkasa sana..



ade laa jugak bgtau my mom yg aku nak beli TELESKOP, but i know that will be costly..
hurmm so agak terbatas laa niat aku nih.. sob sob sob
but baru2 nih aku ade mention pasal nk beli teleskop ngn mama, n dia cam ad niat utk menolong niat suci anak dia nih.. HAHA 
Hopefully dapat laa teleskop nnt.. Amin =)

Teringin aku nak baring kat tengah padang, kawasan gelap.. sambil teropong bintang.. so peaceful =D
Hope satu hari nanti niat aku ni jadi kenyataan..Amin

Ok Then. Semalam aku ade laa layan satu movie nih. A walk to Remember.
Movie yang mengisahkan tentang kekuatan cinta yang dapat merubah hati yang sekeras batu menjadi lembut selembut baldu ( cewwaaaahh !!! puitis seyhhh ). Yup, Thats true. That is the power of love. bagi orang yang paham, dorang akan setuju. 

Dalam movie tu, ad sorang laki. Laki yang sosial+liar+hati batu+keras kepala. Dia ni jenis yang xdengar cakap, semua dia langgar. But 1day dia kena denda masuk kelas teater, n dalam kelas 2 dia kenal ngn sorang girl ni. Day goes by, lame2 mamat ni pon jatuh hati ngn girl ni. Girl ni minat astronomy (sama kn cam aku??), dorg ad pegi stargazing same2 (Ohmaii..Impian aku!!). Kenal punya kenal, last2 girl ni ckp dia ade penyakit. Luekimia. Punye lah sedih mamat ni. But mamat 2 xpenah tinggalkan girl 2, dia nekad utk stay ngn girl 2 walau ape jadi. So sweet ryte??? Then, mamat ni cuba tunaikan satu persatu impian girl 2 sebelum girl 2 meninggal. Mamat 2 ade bg nama satu bintang sempena nama girl 2, thats awesome !! 

Dari seorang budak yang xdengar kata, disebabkan cinta kn girl 2.. mamat 2 berubah jadi seorang yg amat2 baik n caring. 

Walaupun dia tau dia xkan dapat bersama ngn girl 2 lama, but dia tetap cuba utk buat girl 2 rasa bahagia evrytime girl 2 disisi mamat 2. Sebelum girl 2 pergi buat selamanya, mamat 2 bjaya tunaikn semua impian girl 2.  

yup, same goes 2 me. aku akan cuba buat si dia rase happy evrytime dia ade dgn aku. aku cuba yg terbaik utk buat dia senyum n myb gelak bila ad ngn aku. Yup, sbb aku tau.. kita xtau ape akan jadi seterusnya. So selagi ad peluang utk buat dia rase bahagia, aku akan buat yang termampu.. sape tau ape akn jd even 1 saat berikutnya kn??

sekian dulu, salam Ramadhan semua....

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP