Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

# Takperlu nak sedih lagi

>> Friday, August 26, 2011

Assalamualaikum warga bloggers!!!


salam hujung minggu semua.. kompem semua dok pakat keluar shopping dengan family kan hujung-hujung minggu sebegini?? Lagi-lagi yang dok area KL tuh, kompem yang dituju nye adalah sekitar MASJID INDIA and JALAN TAR kan???

Haiiilaaaaaaa ~ aku baru lepas jalan-jalan dekat JALAN TAR semalam (JUMAAT). Aduyaiiii.. punye lah sesak beb !! nak jalan pon jammed OOOOOOO !!! punye lah ramai orang nak borong baju, seluar, songkok, kopiah, sampin, kasut, terompah dan sebagai nya. Bagi aku, bende nye lebih kurang same je sepanjang jalan tu, penjual nye je muka lain-lain !! hahaha

sebenarnye entry kali ni aku just nak motivate diri aku sendiri je. YUP !! DIRI AKU SENDIRI. A few days before, aku ade sad story. Tak perlu lah cerita sad story tuh ape, but kehilangan dia memang sesuatu yang amat dirasai lah. Especially bila dah naik dari cuti raya nanti kan.

BUT !! BUT !!! BUT !!! donworry bebeyyyy.. aku boleh punyee. AMIR kan kuat orang nye. Kuat zahir dan kuat batin. Kan kan kan???? hehehe

Aku ade bace kat blog CIK EPAL, aku suka quotes nih :

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita
sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang
sentiasa mengharapkan pertolongan
ALLAH.



memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita
sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH &
PENYAYANG kerana mengingatkan kita
bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat
untuk kita dan kehidupan kita pada
masa depan…



memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita
dapat mengutip pengalaman yg tak semua
orang berpeluang untuk mengalaminya.


memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita jadi
MANUSIA YG HEBAT JIWANYA..

Yup, memang ni semua ketetapan Allah. Takdir Allah semua ni jadi. Kita kena ingat setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya. Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.


"Kadang-kadang Allah turunkan hujan, ditambah dengan guruh, siap dengan kilat lagi... kita tertanya-tanya Kemana perginya matahari? Rupanya Allah mahu memberikan kita pelangi yang indah"

So buat cool je okeyh Amir??? Donworry.. Setiap manusia ade jodoh masing-masing. Perjalanan pon masih jauh lagi. Sampai masa yang tepat, Allah akan temukan kau dengan orang paling tepat untuk kau Amir. 

For now better kita fokus untuk buat yang terbaik untuk diri kita dulu. Pastikan kita mampu jadi orang yang baik. Sebab Allah dah janji yang perempuan yang baik untuk lelaki yang baik (vice versa).


Tak perlu nak sedih-sedih dengan ketentuan Allah. Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya. So chillex amir !!! Lets have some fun, raya dahh dekat nih.. hehehe



0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP