Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

# Tazkirah Terawih

>> Tuesday, August 23, 2011

Assalamualaikum, 

ok. Entry kali ni aku just nak share serba sedikit pasal tazkirah terawih yang aku dengar tadi.
Aku tak ingat lah ustaz ape name dia tadi, but ceramah dia agak SYIOKK !! tak bosan dengar. Maybe Bcoz suara dia yang lantang and bersemangat kot?? hehehe

Ok. ape yang aku faham tadi, ustaz tuh nak kita tahu yang dunia ni hanya sementara. Seluruh alam ni, Allah yang Maha Berkuasa, Allah yang tentukan segalanya. Jangan ingat yang kita ni hebat, bcoz bila-bila masa Allah boleh tarik balik ape yang kita ade, kuasa yang kita pegang, pangkat yang kita banggakan. 

Kita yang duduk atas bumi Malaysia ni sebenarnye kecik je klu nak compare dengan alam kat luar sane. Apelah sangat saiz bumi ni klu nak compare dengan planet-planet kat luar sane tuh. Itu planet yang kita nampak, yang kita tak nampak?? hanya Allah yang tahu. So moral of the story : Ingat kita ni sementara kat dunia, Hamba Allah. Jangan sampai kita buat macam dunia ni kekal selamanya. 

Then dia ade cakap, kalau kita penah buat jahat, buat kemungkaran, buat maksiat, buat dosa & etc.. Itu takdir, Allah dah tetapkan sebegitu rupa. Kalau kita dah sedar salah kita, jangan tangguh-tangguh nak bertaubat. Jangan nak diungkit sangat benda yang lepas, kita berubah. Mula hidup baru yang lebih baik dari hari-hari yang lepas.

 Semua manusia akan buat silap, aku sendiri penah buat dosa.. so bila Allah dah bagi petunjuk, dah sedarkan kita yang apa yang kita buat tuh salah, jangan lah kita teruskan kesalahan tuh. Allah Maha Menyayangi, Maha Pengampun. Allah menerima taubat hambaNya. 

rase nye ini je kot aku nak share?? sekian dulu !! selamat beramal..


0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP