Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Advice and Advicing

>> Tuesday, September 13, 2011



Assalamulaikum !!!


ok. Mula-mula aku nak tau.. System blogger yang baru ni boleh caye ke??


maksud aku yang ade shows brape pageviews for today, comments, statistic ape bagai tuh.. boleh dipercayai ke???


Aku tengok ade jugak orang views blog aku beb.. cam tak percaya je??? Blog aku bukan ade ape pon.. bosan je kan?? HAHA


Ok. Entry kali ni takde ape pon nak cakap. Just nak share ape yang aku rase je..


Its about, Menasihati, dinasihati dan nasihat???? huh !!! lain maksud tuh..


Well, dalam hidup kita sometimes ade orang mintak nasihat dari kita kan?? dah tuh, takkan kita nak biar je camtu kan?? mesti lah kita bg satu dua nasihat even tak berapa nak berguna sangat !!! hahaha


Aku ade laa sebelum ni jadi "pakar motivasi" untuk kawan-kawan aku, mostly about "love and life". Try bagi dorang chill, keep strong and kuat untuk move forward. Even tak berapa nak bagus sangat, but aku cuba yang terbaik berdasarkan pengalaman je !!! hehehe


Aku pon penah jugak mintak nasihat dengan orang.. aku pon ade masalah jugak even selalu nampak aku senyum and chill je manjang !! Biase nye aku mintak nasihat dari akak aku, or my close friend lah... aku susa sket nak share problem ngan orang coz aku takut dorang tak paham ape aku hadapi. Tau-tau tak pasal kene hentam balik !! hahaha


Sebab tu lah aku share poblem ngan akak aku (most of the time mmg dengan dia je) coz dia agak memahami situasi aku. So dia paham keadaan yang sebenar. Terutama perangai aku yang complicated nih 


BUT !!!


Bagi nasihat kat orang ni takde lah susah mane pon. Kita boleh cakap macam-macam coz kita tak pikul ape yang dorang tengah rase kan???


Bila kena kat kita sendiri, baru lah tau langit tinggi ke rendah !! aku cakap ni untuk diri aku sendiri. Bila aku tengah down, memang tak mampu nak nasihat diri sendiri beb. Habis lupa nasihat-nasihat dalam kepala. HAHA. Time camni lah nasihat orang lain amat diperlukan !!!


Itu lah hakikat. Kita takkan paham ape yang orang lain rase sampai lah kita sendiri rase ape yang dorang rase. Dan setiap pengalaman yang kita rase, akan membuat kita lebih matang dan kuat untuk menghadapi pengalaman yang seterusnya.

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP