Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

budak zaman sekarang.. aduhaiii

>> Thursday, January 12, 2012

Masa berlalu pantas, zaman semakin maju ke depan, cara hidup makin menyerabutkan kepala. Am I ryte???

Kalau dulu hidup simple je, but now dah makin bertambah demand untuk survive kat dunia serba canggih ni kan. Hidup untuk sehari dah boleh cecah RM10++ just untuk makan jeee.. kalau dulu, RM10 boleh beli macam-macam kan?? 

Haaaa lagi satu trend skang ni, COUPLE-ing. Alaaa bahasa melayu cakap "CINTAN-CINTUN". 

Budak sekolah skang ni dah maju dah. Kadang tuh sekolah rendah dah mula nak ade "pacar" beb. Mana aku tahu?? biase laaa, aku pon penah laluu zaman tuh. But aku rase zaman skang ni nampak lagi "UP" lah budak sekolah nye... biase laa, zaman dah maju..

kalau kita dulu main tulis surat, then pass kat kawan ryte?? skang ni sekolah rendah dah ade HENPON dah !! dah pandai compose message kat awek. Maju tak maju laa budak skang nih !!! 

Haa itu pasai laa skang ni masalah sosial remaja makin teruk & menjadi-jadi. Disebabkan kebebasan yang terlampau, dorang pon dah tak sedar dorang langgar batas..

Seriusly, sedih jugak tengok budak-budak nih. Lagi lagi yang pompuan tuh kan, then ISLAM pulak tuh. Terdedah sana, terdedah sini. Anak orang kaya, but baju kain pon xcukup. kesian kesian. tapi ape boleh buat kan?? sape lah kita ni.. nak tegur kang dia melenting pulak.. hadoiii

Pastuh bila kuar, dok pelok sane sini ngan pakwe dia.. konon suami dia letteewww kan??? hadoi.. aku pikir baik jelaaa bila jumpe "spesis" cam gini.. "OH.. SUAMI ISTERI KOT DEPAAA NIH??" haha. Obviously, memang bukan suami isteri lah kan...

Time muda-muda nih seronok laa bagi pegang sana, pegang sini.. but nanti bila time nak kahwin.. nak carik suami or isteri, dah tak lakuu. yelaaa.. orang dah tau perangai kita camne kan?? 

bak kata pepatah. "makanan yang tertutup rapi lebih terjamin kesucian dan kebersihannya". ape maksudnya?? luu pikir lah sendiri.. 

Takpe la, aku harap satu hari nanti depaa ni dapat laa berubah jadi lebih baik. Mudah-mudahan adik-adik aku & kawan-kawan aku tak tergolong dengan orang yang tak reti nak malu niih.  

sekian. Assalamualaikum

p/s : tetiba aku terasa nak update blog pulak !!




1 comments:

HR January 12, 2012 at 1:56 AM  

tapi kwn sy ramai je yg dah kawin muda2. #jeles

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP