Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Kau berjuang,Kami bersorak!!

>> Monday, December 27, 2010

~Tanah Tumpah Darahku~

Syukur kemenangan pertama yg kami (penyokong Bolasepak Malaysia) harap2kn dpt kami kecapi..
Walaupun org kata awal lg nk rai, kami tetap bgga dgn persembahan skuad Negara mlm td..

Semalam (26hb 12 2010) hari yg aku n kwn2 nanti2kan..
kol5 ptg kami da kumpul..
punyerr la semangat!!


OTW g stdium tuhh mmg ramai supportes malaysia kitorang jmpe..
bila jmpe semua hon tunjuk tgn "good" ( thumbs up) kt kami
tu lah semangat bola, even xkenal tp tetap bg sokongan!!

Then kami smpai area Bukit Jalil..
ingatkn awal laa smpai, rupanya da padat gila area tuhh..
jln motor pon jammed!! hadoiii
nasib laa dpt parking..
keadaan di pintu masok stadium
Kami dpt masok stdium kira2 kol 6.30 ptg..
2 pon bhgian ground floor n 2nd floor da hmpir penuh..
so terpaksa laa dok ats sekali..
melepas nk masok TB!! hahaha

Mula kol 7 ke ats stdium da pack!!
spe yg bangon mmg susah nk dpt duduk balik..
smpai ad supporters yg xdpt tmpt duduk uh..
disebabkn xcukup seat..
ad askar2 (penyokong) kita yg tawan seat2 Indon..
tmpt dorang xpenuh pon so baik bg kita je yg dduk kn??
hahaha

yg aku xleyh lupa time 2 da msuk maghrib, time to solat!!
aku carik surau. sekali...macam sardin!! hahaha
so ade yg amek keputusan solat ats jalan beralaskn bendera malaysia n ape2 jela yg boleh..
aku pon join dorg..
kebetulan aku pakai baju dua lapis kn..
so jersy malaysia yg aku pakai aku jdkn alas utk solat..
berjemaah lg aww!!

Lepas solat, game dh nk mula..
time 2 stadium da mula gamat dgn nyanyian2 lagu keramat stdium..
tambah lg ngn sorakan padu kami..
mmg happening malam tuhh..




pastuh detik yg dinanti pon tiba.. 
player2 semua da masok padang..
bila nyanyi lagu negaraku, mmg penuh semangat!!
siap ad bndera besar lg..mcm bndera kt Dataran Merdeka!!
Dgn ade flame stick nye, mmg da mcm world cup!!


jersy gergasi

Bila game da start aku rse cm sekejap je 1st half habis??
myb sbb team kte men laju n bnyk serang..
so game xbosan!!

Then bila 2nd half mula..
sorakan mula gamat..
lagu2 kami nyanyi ikot gendang yg dipalu..
nk dipendekkn cerita bila kita score fuhhhhh...
punya laa happy!!
sorakan xyah citerr la cmne kn!!
aku dr seat bawah lompat naik seat ats!!
RM30 dibalas dgn 3 goal..
hahaha

Bila game da habis, nk keluar punya laa sesak!!
maklum laa 80k org keluar sekali kn..
mmg cm semut jadi nye..
sabar jelaa..

Anyway game mlm tuh mmg puas hati..
harapan Malaysia dpt jadi juara..
Impian aku, dan Impian seluruh peminat bola sepak negara!!
Suasana tgk kt stdium mmg xdpt nk cerita cmne..
sejak form3 aku da mula g stdium..
kenangan mmg bnyk!!
Malaysia Boleh!!

Skuad penyokong setia Cheras

1 comments:

cik sakdi December 27, 2010 at 2:51 AM  

sungguh jeles melihat anda bergembira semalam, HAHA

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP