Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Bila teringat nostalgia silam..

>> Monday, January 31, 2011

bismillah..
cuti pon da bermula..
maka..
kebosanan pon melanda segenap ruang yg sedia ada..
hahaha

cuti nih cuaca agk kurg meyakinkan..
hujan lebat sne sini..
ada negeri yg dh banjir teruk..
cian mereka2 semua..
aku pon dh diserang batuk & selsema nih..
sakit nyee tekak ni jaahhhh oii!!
huhuhu

justeru itu (ceewaaahh!!)..
utk mhilangkn bosan ni..
aku mgambil kputusan utk meng"update" blog nihh..
hihihi

dulu kn..
time muda2 (mcm laa da tua sgt??) an..
aku suka tgk movie kartun nihh..
tajuk nye "LION KING"
wahhh best uh!!
bg aku an citer 2 interesting..
fun. cool, sad, and have it own message to delivered to the audience..
ceewwaaahhh!!!



ble dok nulis psl citer nih an..
teringat aku dlu2..
time lyn citr nihh aku umur dlm 6-7 thn kot??
x igt dh uhhh..huhuhu

mcm2 prangai aku buat..
biase laa dak kecik kn??
ape yg ade dlm movie, aku akn try ikot..
mula laa nk jd singa laa, ape laa..
hahhaha
mcm2 uhhh ble dikenang balik..

tp 2 laa yg dikatakn kenangan..
xhilang ditelan zaman..
ada kenangan yg buat kte tersenyum..
ada juga kenangan yg buat kte sayu tbe2..
kenangan ni juga lah yg akn ajar kte erti kehidupan..

dlm hidup nih, ad bnde yg kte akn igt smpai bila2..
even bnde tuh da lme blaku..
aku ad laa jgk igt bnde2 yg aku buat wktu kecik dlu2..
wktu zaman nakal!!
aku dlu men pistol kayu, peluru guna buah cerry je aw!!
then buat pndok2 ats pokok..
g kacau anjing laa,ble dh kne kejar kabut lari masing2!!
then nk carik duit g carik tin kosong aww..
hahahaha

 zaman sekolah kanak2 dulu pon best jgk!!
g sekolah rendah , kne bgon pG2 nk g skolah drjh satu..
g skolah nek basikal, kne denda ats kerusi, ape lg??
nk citer semua mmg pnjg!! hahaha

anyway..
dlm hidup ni mmg mcm2 yg kte akn tempuhi..
ada yg manis, ada yg pahit..
kte sbg manusia kne kuat tok tempuhi dugaan drpd Nya..
ape pon jd, kte serah kpd Allah Yang Esa..
kte usaha, kte doa, kte tawakal..
yg penting kte kne yakin pd diri sndiri!!!















0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP