Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

Macam-macam hal.. Nasib baik menang!!!

>> Wednesday, June 29, 2011

P/S : Topik kali ni berkaitan dengan bola sepak. So buat yang xsuka bola, anda dinasihati supaya tidak meneruskan pembacaan kerana dikhuatiri tidak dapat menghayati entry nih !! HAHA


Stadium Nasional Bukit Jalil, 29hb Jun 2009 - Malaysia Vs Taiwan Kelayakan Piala Dunia


Perjalanan dimulakan pada jam 7.45 ( after solat maghrib okeyh!! ). Ni pon dah kira lambat sebenarnya. But atas sebab-sebab yang tak dapat nak dielakkan, so terpaksa la gerak after maghrib. Well, lumrah hidup di KL.. JAMMED!!! Aduhai nasib.. saboo jelerr.. tak pasal sampai lambat kt stadium. kol 8.45 still dlm kereta???


OH NO!!! SERIOUSLY I`M BENGANG OKEYH!!!


Demi nak tengok game Malaysia, kami nekad jalan kaki je masuk stadium. Parking jereta tepi jalan ( sesuki jee!! ) then menapak dari tepi highway.. HAMEEKK KAU !! sape soh gerak lambat sangat !!!


OK FINE~ APE SALAHNYE EXERCISE SKALI SKALA ryte??? *sedapkan hati


Jalan 10 langkah, timbul satu soalan yang agak boleh buat orang sakit jangtung sesak nafas..
EYH KENAPA TIKET ADE 4 JE??? MANA LG SATU??? SERIUSHIT!!
aku ingat kan si Syafiq Sulong nak buat jenaka!! rupanya serius belaka!!!
try cari dalam kereta, jawapan nye "TAKDE LAA".. erm demi member kan?? so kongsi laa duit, beli tiket baru.. *Nasib laa kaunter tiket bukak lagi beb!!!


Maka masuklah kami dalam stadium.. HUU HAA HUU HAAA sampai takde suara then tiba masa untuk pulang.. result 2-1.. not bad untuk Malaysia yang tengah mendaki mercu jaya kan!!! tak perlu nak cerita ape ade dalam stadium sebab semua orang tau ryte???


BANYAK NYA GERAI, SHOPPIN JOM!!!


Tiba-tiba kami ternampak baju training Malaysia. "WEYH LAWA BEB, RUGI XBELI.. DUIT KAU CUKUP X??? kata Amir kepada Umar. Umar berkata " AKU ADE LA JUGAK.. JOM LA BELI !!"
Maka kami (aku, umar, ejart, abey) pon beli laa baju tuhh dengan hati yang suka duka ria!! Lagi suka bila dapat diskaun beb!!


Then kaki dilangkah menuju ke tempat kereta, parking HARAM yang kami terpaksa parking. TERPAKSA ok!!! kalau xjammed cam haremm mmg xparking kt situ beb!!!


Vroom, vroom.. tengah seronok jalan atas highway nak balik UTM.. keluar satu ayat "SERIOUSSHIT!!!" dari mulut UMAR.. sambil menunjuk kan baju training kit dia yang takde lengan. Maka Umar pon moody semacam dan berhajat untuk menjualnya kembali. Tak lupa!! Abey juga mengalami nasib yang sama.. "Adakah Umar berjaya menjual nya??? Saksikan dalam episod akan datang!!"


Saboo jelerrr.. 
Macam-macam Hal bila 1st time kua g stadium ngan budak2 kolej nih.. Skang kita rase macam bengang, geram, marah n Etc.. But bila sampai satu masa, kenangan macam ni la buat kita gelak ketawa. Trust me!! 
Ada hikmahnya sumtin happen to us. Terima dengan redha. InsyaAllah akan nampak hikmah nya pada masa akan datang..


Well, segala kesilapan yang telah berlaku akan buat kita lebih alert dimasa akan datang. InsyaAllah kita akan jadi manusia yang lebih berhati-hati dan cermat dalam melaksanakan tanggungjawab kita dimasa akan datang.


Seronok dapat lepak ngn korang.. ada masa kita p stadium lagi nok !!!





0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP