Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

#Cameron Highland, here we come !!!

>> Thursday, September 15, 2011

Alhamdulillah, selamat sampai ke destinasi pertama, iaitu kampung halaman ku di Kuala Kubu Bharu, Ulu Selangor. Singgah kampung pickup nenek dulu before teruskan perjalanan ke Cameron Highland esok hari.


Otw ke kampung tadi singgah McD jap, tetiba pulak ngidam nak makan McD pulak !! Thanks mama sudi belanje,.. hehehe Seriusly kelakar je order guna DriveThru McD tadi. Maklumlah, abah aku bukan reti sangat bab-bab nak order McD ni. Dah tuh terkial-kial nak order guna mesin Interkom tuh. Hailaaaaa~


"err.. dah boleh cakap ke ni?" haha kelakar je aku tengok !! ni first time aku follow p McD guna DriveThru. So agak excited lah !! hahaha (jakun!!)


Then bila masuk jalan kampung, memang agak "scary" lah. Time kitorang lalu tuh kol 11.30 malam. So jalan tuh memang kosong. Ape aku nampak just jalan kosong, lurus je ke depan. Lampu jalan pon takde beb, harapkan ampu kereta jelaaaa..

Dalam hati aku ade jugak nak mention pasal "bende" tuh, but aku tahan je. Kan orang cakap, "jangan tegur kalau rase ape-ape". So aku diamkan aje je laa kan???


Then lepas sampai je area rumah orang, mama aku pon cakap "jalan tadi tuh jangan cakap bukan-bukan, kena fokus, kalau idak nanti ade je "bende" tuh keluar". Haaaa betul lah ape yang aku rase dalam hati tuh. huhuhu


Nasib baik aku tak tanye bukan-bukan tadi !!


Dulu masa pakcik aku muda-muda, dia penah accident kat jalan tuh. Kata nye dia kena kacau ngan sumtin. Haish lain macam aku rase waktu tulis entry nih !!! ok. Fullstop~


So esok aku bakal mendaki bukit untuk ke Cameron setelah bertahun aku tak jejak kaki kat sane. Hope atmosphere still sejuk and peaceful lah. Atleast dapat jugak release tension before final ryte??? hehe


Selamat bercuti kawan-kawan !!

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP