Powered by Blogger.

+Warga Bloggers+

#Day 2 : Cameron Highland

>> Saturday, September 17, 2011




Alhamdulillah. Selesai berjalan untuk hari ni.

Takde laa banyak sangat tempat kitorang merayau, around tanah rata and brinchang jugak.

Mula-mula sekali kitorang pegi ladang strawberry, bukan ladang besar tuh la. Just yang kecik-kecik je. Kitorang pegi tempat strawberry produk Al-Mashoor tak silap aku nama nye???

Tak buat ape pon, beli produk strawberry sikit nak buat gift then baru kitorang dok makan strawberry. 
After that pegi ladang teh cameron. Biase la kan?? dah p cameron klu tak p ladang teh & makan strawberry mmg tak sah laa kan??? Aku juz follow jelaaa.. nenek aku & anak buah aku je excited sangat nak pegi. Aku dah bosan tengok ladang tuh. haha

Next, kitorang p singgah Cactus Point pulak. Kedai tuh memang banyak gilerr kaktus. Sangat menarik !!! Beside that, ade laa pokok-pokok lain jugak dia jual. So aku decide nak belikan kawan aku kaktus kecik, so korang pandai-pandai laa jage!! haha. Aku pon beli gak, aku tiba-tiba semangat nak buat garden kaktus pulak !! hahaha ngaadee ~ 5 pasu RM10 then free 1 pasu?? ok laaa tuhhh.. hahaha


But for me, the best place yang kitorang pegi hari ni adalah TIME TUNNEL LOCAL MUSEUM lah !! Museum ni act dia tunjuk barang-barang antik, memang banyak barang oh. Macam-macam bende lame ade. Sampai abah aku boleh tunjuk pistol mainan & game dia mase kecik-kecik dulu beb. Then dapur time nenek aku mude, seriusly aku yakin korang tak pernah jumpe punye !!

Haa ni laa dapur tuh. Yang cam kaca tuh tempat letak minyak tanah untuk nyalakan api (dulu takde gas). Then kena nyalakan api pulak. Nenek aku cakap, time nak masak dulu, meletup-letup dapur !! haha
 
macam-macam benda ade dia letak kat sini. Menarik !!
itulah "walker" aku time baby utk bljar berjalan. Antik ryte???

kedai minum lama. maaiii secawan !! hoho


basikal posmen zaman p.ramlee


Ok. Setakat untuk hari ni itu jelaa tempat kitorang jalan. Takde laa banyak mane, but seharian jugak la. So esok kitorang nak chow balik KL dah. Maka tour kami pon dah nak tamat.

Seriously kalau jalan kat cameron ni memang best kalau korang suke kan nature & go green nih. haaa lagi satu, kena bawak budget secukup nye yeee..

Maybe next year boleh laa pegi lagi !! InsyaAllah =D

So pasnih akan kembali ke KL yang panas & sesak. Sambung buat asignment & study untuk final.

Tata Cameron Highland !!!



0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP